Naptár

május 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

[VUM]

-[Vum]-

Vilaguralom [Vum] egyesület oldala

Linkblog

Archívum

Tippek, taktikák

2010.08.05. 11:53 Jáger.XD.György

 

Tippek, taktikák


Taktikák

Leírok néhány okosságot, amit személy szerint én is alkalmazok és szerintem hasznos lehet mindenki számára:

 

Taktika az arénában:

mikor új arénába kerülök át, én azt a taktikát alkalmazom, hogy nem indulok el felfele az aréna listán.
(A 30-39-es arénában 37-es szinten voltam, mikor az első ellenfelet kihívtam az arénában, a 40-49-es arénában ezt már szerintem csak 48-as szinten fogom megtenni.)
Létezik ugyanis az a szabály, hogy ha előtte harcoltál valakivel, akkor valamennyi ideig (állítólag 60 percig) nem tudnak téged támadni.
Ilyenkor kapod azt az üzenetet, hogy: ?Az ellenfeled nemrég harcolt az arénában és mivel te becsületes vagy bla bla?
Ez alól kivétel az arénalistás támadás. Ott bármikor megtámadhatnak, ha előttük vagy 1-2-3-4 hellyel.
Tehát, ha az aréna lista végén vagy, akkor minimalizálni tudod ezt a kockázatot.
Persze, ilyenkor is figyelj arra, hogy aki utánad éri el a 40-es szintet például, az mögéd fog bekerülni a listára.

Ha túl korán indulsz el felfele az aréna listán, azzal csak magadat szopatod, mert mindenki a leggyengébbet fogja ütni az előtte levő négy közül.
Figyelj tehát mindig arra, hogy az előtted levő négy embert még keresőből se támadd meg, amíg el nem éred azt a szintet, mikor már érdemes lesz elindulni.


Taktika az arany megtartásához:

Mikor lejár egy expedíció és pénzt kapok (vagy bárhonnét máshonnan persze), én egyből befektetem eszközökbe. 
A piacon mindig lehet találni olyan cuccokat, amit az értékénél csak kicsivel adnak drágábban, sőt nem ritka az olyan eszköz sem, amit érték alatt ad el a tulajdonosa.
Itt kapnak komoly szerepet a játékban szerintem azok az eszközök, amelyek negatív tulajdonságokat adnak, mert azt mindig olcsón tudják csak eladni.
Külön érdemes odafigyelni a gyűrűkre és amulettekre, mert azok nagy értékűek és kis helyet is foglalnak a hátizsákban.

A piacon megvásárolt illetve expedíción szerzett eszközöket ne vedd ki a csomagok közül. Mindig csak az utolsó négyet látod, de ez nem jelenti azt, hogy a többi elveszik. Akármennyi csomagot bent hagyhatsz. Ez azért is jó, mert így nem számít bele a hátizsákod értékébe sem.

A hátizsák kettes fülébe pakold a sokat érő gyűrűket, amuletteket valamint a tartalék felszerelésedet, amit még használni fogsz. (erre mindjárt kitérek bővebben).
A hátizsák egyes fülét pedig hagyd üresen, ide fogod majd bepakolni, amit a csomagok közül kiveszel és egyből leadsz a kereskedőknek.

 

Arra is érdemes figyelni, hogy ha éppen támadható vagy legyen mindig 0 az aranyad. Ha a kapott aranyat nem tudod pontosan elkölteni, add be a maradékot az egyesület kasszájába. 
Azt ugyanis nem jegyzi meg senki, ha 20-30 aranyat lehúzott rólad, viszont ha több alkalommal is megtámad és soha nem kap még 1 aranyat sem, akkor meg fogja jegyezni, hogy téged nem érdemes támadni.
Mikor ezeket a sorokat írom, 40-es szintű vagyok és az elvesztett aranyam 4.319 ! 
Három hónap alatt kevesebb aranyat veszítettem, mint amennyi a legnagyobb zsákmányom volt!

Taktika az élet növeléséhez:

rengeteg ember elköveti azt a hibát, hogy rosszul építi fel a karakterét. Legtöbbször előforduló hiba, hogy a minél nagyobb sebzés illetve páncél érdekében elhanyagolják az alkatot. A fórumban is rengeteg ilyen hozzászólás olvasható, hogy: ?Az alkat nem számít, mert??.
Két nap múlva meg ugyanannak az embernek sír a szája, hogy miért ilyen drága a kaja a piacon. 

Pedig egyszerű a megoldás! 
Tartalék felszerelést kell beszerezni, amit majd kizárólag támadásoknál fogsz csak használni. Felépíted normálisan a karakteredet, -különös tekintettel az alkatra, ugye- és azon a felszerelésen kívül amit viselsz, beszerzel még egy-két cuccot is. Olyat természetesen, ami sebzésre és páncélra gyúr rá erősen.
Példa: Én amulettnél és gyűrűnél kizárólag Delicateness párti vagyok, más utókombis ékszer nálam szóba sem jöhet. De tartalék ékszernek beszerzek például 3 Táliths-osat. Ami, mint tudjuk +7 sebzést és +400 páncélt ad. Ugyanígy cipőből, kesztyűből, sisakból is be lehet szerezni egy tartalékot.

Tehát adott egy normálisan felépített karakter (esetemben 160-as alkattal) és adott egy tartalék ?támadó felszerelés?, amit bármikor átcserélhetsz.
Ugyanis, nem akkor kell agyonverni valakit, amikor ő támad meg. Ha megver akkor sem tud lóvét lenyúlni (lásd eggyel feljebbi taktika), akkor meg nem mindegy?
Ami életerőt elveszítek a 160-as alkat felnyomja 1-2 óra alatt. Ha meg úgy döntök, hogy visszaütök, akkor átcserélem a fele felszerelésem és +30-al nagyobb sebzéssel valamint +1500-al nagyobb páncéllal a megfelelő pillanatban beleverek olyat a fejébe, hogy megszakad. Ennyi.

Már időtlen idők óta nem költöttem egy aranyat sem kajára, ha küldetésben kapok mondjuk egy csirkét, akkor eladom jó pénzért!
Persze legalább 8-szoros haszonnal! Fizesse meg, ha zabálni akar! 

 

Tapasztalati pontok, küldetések

A játék során tulajdonképpen az a feladatod, hogy minél magasabb szintre fejleszd magad, ehhez pedig szükséged van tapasztalati pontokra ( TP ).

Tapasztalati pontot kétféleképpen szerezhetsz. Harcolsz az arénában vagy küldetést teljesítesz.
(Igazából van egy harmadik lehetőség is, az istállómunka, de én nem szoktam soha elküldeni dolgozni a karakterem.)

Tapasztalati pontok az arénában:

Az arénában megvívott győztes harcok alkalmával szerezhetsz TP-t. 
Az alábbi listában láthatod, mennyi az a szint, aminél lejjebb már nem érdemes támadni valakit:

1-9. szintig: a veled azonos szintű ellenfelek legyőzéséért jár csak. 
10-19.szintig: a tőled 1 szinttel gyengébb ellenfelek legyőzéséért is már jár TP.
20-29.szintig: a tőled 2 szinttel gyengébb ellenfelek legyőzéséért is már jár TP.
30-39.szintig: a tőled 3 szinttel gyengébb ellenfelek legyőzéséért is már jár TP.
40-49.szintig: a tőled 4 szinttel gyengébb ellenfelek legyőzéséért is már jár TP.
ésígytovább?

Fontos!

Abban az esetben is kapsz TP-t, ha téged hívnak ki és nyersz. Csak ez valamiért nincs benne a jelentésben, amit küldenek.

Küldetések:

Sikeresen teljesített kocsmai küldetés a másik lehetőség arra, hogy tapasztalati pontot szerezz.
Többféle feladat létezik, íme egy-két jótanács:

Győzz le valakit az arénában: nem kötelező olyannal harcolnod, aki előtted van az arénában.
Ilyen küldetés esetében én javaslom, hogy olyan ellenfelet válassz, aki ellen a legkisebb életerő veszteséggel letudod a küldetést.
Az új aréna szabály szerint, nem támadhatok olyat, aki 8-10 szinttel gyengébb nálam. Viszont erre is van megoldás.
A fórumban van egy olyan topik, hogy "Kitiltott felhasználók". Itt kinézek magamnak valami lúzert, akit multizás miatt kitiltottak egy évre.
Mivel nem tud belépni a karakteréhez, ezért feljelenteni sem tud amiatt, hogy én 39-es szintű vagyok ő pedig csak 3-as szintű. Logikus.  

Valamilyen felszerelés beszerzése: mindig érdemes megnézni a piacon, hogy meg lehet-e vásárolni esetleg a kért tárgyat olcsón.
Néha előfordul, hogy a piacon megvett tárgy szintje nem elég magas és a kocsmáros nem fogadja el, mert jobbat akar.
Ezt nem lehet tudni előre, sajnos, mert a küldetésnél nincs kiírva, hogy hányas szintűt kér.
Olyan eset is előfordul, hogy a küldetést nem a kocsmárosnál kell befejezned, mindig figyeld hogy kinek kell vinni a kért eszközt!

Gyilkolj valamilyen ?szörnyet?: vannak olyan ?szörnyek?, amelyeknek a helyét pontosan meg lehet határozni, de akad olyan is, amelyik mindig máshol tűnik fel.
Ezek játék közben változnak is, hogy ne legyen unalmas mindig ugyanazok ellen küzdeni.


1-20 szintig:
Ködös hegyek: ?
Sötét erdő: farkas,
Barbár falu: barbár,
Bandita tábor: bandita, 
Ősi templom: őr, 
Kalóz kikötő: kalóz, 
Farkas barlang: farkas,
Egyéb karakterek, amelyeknek nincs állandó helyük: szökevény, hárpia,


21-40 szintig:
Ködös hegyek: ?
Sötét erdő: disznó,
Barbár falu: másik barbár,
Bandita tábor: ifjú szolga, 
Ősi templom: testőr, 
Kalóz kikötő: másik kalóz, 
Farkas barlang: farkas,
Egyéb karakterek, amelyeknek nincs állandó helyük: áruló, hárpia, medúza,


41-60 szintig:
Ködös hegyek: ?
Sötét erdő: leopárd,
Barbár falu: viking harcos,
Bandita tábor: rabló,
Ősi templom: zsoldos,
Kalóz kikötő: csempész,
Farkas barlang: farkas,
Egyéb karakterek, amelyeknek nincs állandó helyük: lázadó, cerberus, medúza,hárpia

 

61-70 szintig:

Ködös hegyek: ?

Sötét erdő: medve

Barbár falu: vandál

Bandita tábor: törvényen kívüli

Ősi templom: rendőr

Kalóz kikötő: fejvadász

Farkas barlang: farkas

Egyéb karakterek,amelyeknek nincs állandó helyük: minotaurus,cerberus,hárpia


Fontos!

Abban az esetben, ha nem tudod befejezni a küldetést mielőtt átlépnél egy ilyen határt, akkor a feladat teljesíthetetlen lesz!
Tehát 20-as és 40-es szinten akkor kezdj el ilyen küldetést, ha úgy érzed, még szintlépés előtt be is tudod fejezni!

 

Küldetés befejezése:

a küldetést minden esetben annál a személynél kell befejezned, aki a küldetést adta számodra. 
Azt a kocsmában meg tudod nézni, hogy melyik ez a személy. Neki kell leadni a tárgyakat illetve tőle kapod meg a jutalmat. 
Kép teszek be mindegyikről azért:

 

Lovászfiú: az istállóban található meg.
Aréna mestere: az arénában található meg. 
Kocsmáros: a kocsmában található meg. 
Edző: a gyakorlás menü alatt érhető el. 
Árverésvezető: az aukciós házban található meg.
Szélhámos: a piac menüpont alatt található meg.


Fontos!

A küldetésen szerzett tárgyakat a csomagok között sárga színű Eszköz kutatásfelirat jelzi.
Amennyiben ezeket nem adod át a "megrendelőnek" és lemondod a küldetést, nem fogod tudni sokáig használni, mert el fog tűnni rólad.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://vilaguralomoldal.blog.hu/api/trackback/id/tr732200552

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása