Naptár

május 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

[VUM]

-[Vum]-

Vilaguralom [Vum] egyesület oldala

Linkblog

Archívum

Alvilág

2010.08.05. 12:06 Jáger.XD.György

 

Alvilág


Alvilági küldetések

Mik azok az alvilági küldetések, és hogyan lehet őket teljesíteni?

Mikor eléri a karaktered a 10. szintet, képes leszel alvilági küldetéseket vállalni. Ezek megtalálhatóak lesznek a már ismert különféle küldetés helyeken, mint például a Sötét Erdőben. Ha ráklikkelsz majd az expedíciós helyre, találsz egy különálló fület, amire klikkelve jutsz be az adott helyszín alvilági szinterére.

Az alvilági színtéren több csatát kell majd megvívnod, harcolnod kell az Alvilág Urával is, hogy sikeres legyen a küldetésed. Külön expedíciós pontokat kapsz az alvilági küldetések teljesítéséhez, amelyek szintén visszatöltődnek (óránként +1 -el) hasonlóan a normál expedíciós pontokhoz.

Minden alvilági harcot teljes életerővel vívsz majd meg, vagyis nincs szükség ételre, vagy más energia visszatöltő használatára, hogy feltöltsd energiával gladiátorod.

Az alvilági csatákban nincs szintvédelmed. Ez azt jelenti, hogy például vereséget szenvedhetsz 60. szinted ellenére egy 12. szinten lévő teremtménnyel szemben, ha a felszerelésed nem ad elég tulajdonság bónuszt, vagy nincs megfelelő mértékű páncélzatod és sebzésed.

Jegyezd meg, hogy az alvilági csatákhoz a gladiátorodat külön fel kell öltöztetned az alvilági küldetések karakterlapján, mert különben "meztelenül" fog harcolni természetesen nem sok eséllyel.

A teremtmények az alvilágban jóval erősebbek, mint a hagyományos expedíciókon felbukkanók, ezért szükséged lesz egy csapat jól felszerelt, jó képességekkel rendelkező zsoldosra, hogy győzni tudj.
A harc az alvilágban akkor ér véget, ha a gladiátorod és zsoldosaid életereje elfogy, vagy ha az ellenfeleddel történik ugyanez. Vagyis az okozott sebzés mértéke önmagában nem lényeges, harcképtelenné kell tenned az ellenfeled a győzelemhez.
Ezért egy-egy csata nagyon sok fordulóból is állhat, néha 120 fordulós vagy több. Minél tovább tart a csata, annál több ellenséges találatra számíthatsz, ami oda vezet, hogy gladiátorodat leütik (HP=0) és zsoldosaid elbuknak vagy meghalnak.

Mikor legyőzöd egy alvilág Urát, megszerzed a speciális tárgyát (Összetartozó Lelkek típusú tárgy), ezért arra kell törekedned, hogy zsoldos csapatod jól felszerelt legyen, így könnyen jutsz hírnév ponthoz, becsület ponthoz és tapasztalati ponthoz.

Egy-egy alvilági küldetés teljesítésére rendelkezésre áll -a küldetés megkezdését követően- 7 nap. Ha addig nem sikerül teljesítened, akkor kezdheted elölről, az addig elért eredményed az adott küldetésben törlődik. Ha NEHÉZ küldetést választottál induláskor, és nem tudod teljesíteni, mert gyenge hozzá a csapatod, várnod kell 7 napot, hogy újra tudd kezdeni egy könnyebb fokozaton. (KÖNNYŰ,KÖZEPES,NEHÉZ)
Ha végigcsinálsz sikeresen egy alvilági küldetést, az a játékstatisztikádba bekerül, és láthatják majd más játékosok is.


Merre találhatok alvilági küldetéseket, és milyen szintre kell fejlődnöm ahhoz, hogy sikeresen teljesíteni tudjam azokat?

Először is fontos, hogy tudd mely alvilágok azok, amelyek az aktuális szintednek megfelelőek, hiszen alacsonyabb szinten erős teremtményekkel telerakott alvilágot teljesíteni lehetetlen feladat lesz, még akkor is, ha nagyon ütőképes csapatod van.


Helyek, ahol alvilági küldetéseket találhatsz + erősségük:

Olaszország

Sötét Erdő - Gusztavos Vidéki Háza [szint 10.]
Ködös Hegyek - A Sárkány erőd [szint 20.]
Farkas Barlang - A sötét cselszövés barlangja [szint 40.]
Ősi Templom - Rejtett Temető [szint 70.]
Kocsma - A kocsma udvara [szint 70.]
Barbár Falu - Zagrashs erőd [szint 90.]

Germánia

Barlang Templom - Sötét Katakombák [szint 50.]
Átkozott Falu - Viking Tábor [szint 60.]
A halál hegye - Rejtélyes laboratórium [szint 90.]

Afrika

Voodoo Templom - A kárhozat temploma [szint 30.]
Véres Barlang - Pyro kamrája [szint 40.]
Umpokta Törzs - Piactér [szint 80.]


Mit kell tennem ahhoz, hogy Afrikába vagy Germániába eljussak?

A következő sorrendben utazhatsz: Olaszországból Afrikába, Afrikából Germániába, és Germániából Olaszországba vissza. Utazásra a Remeténél lesz lehetőséged, de először teljesítened kell néhány alvilági küldetést az alábbiak szerint:

-Ahhoz, hogy eljuthass Olaszországból Afrikába teljesítened kell a Ködös Hegyek - A Sárkány erőd alvilágát.
-Ahhoz, hogy eljuthass Olaszországból Germániába teljesítened kell a Farkas Barlang - A sötét cselszövés barlangja alvilágát.
-Ahhoz, hogy eljuthass Afrikából Germániába teljesítened kell a Véres Barlang - Pyro kamrája alvilágát.
-Ahhoz, hogy eljuthass Germániából Olaszországba teljesítened kell a Barlang Templom - Sötét Katakombák alvilágát.


Zsoldosok:

Zsoldosokat fogadhatsz fel a játék során a Zsoldos Kereskedőnél, a Piacon és az Aukciós házban, melyek utána a mesterségükre jellemző ikonnal jelennek meg a csomagodban.

Csak arra használhatod a zsoldosokat, hogy segítségedre legyenek egy-egy alvilági küldetés teljesítése során. Maximum négy zsoldos segítségét kérheted, úgy, hogy ikonjaikat a megfelelő helyre húzod az alvilági küldetésekhez tartozó karakterlapon. 

Vagyis találsz négy üres tárhelyet a bal felső sarokban, ide egyesével kell a zsoldos ikonokat ráhúzni, ezzel tudod aktiválni őket. (Lásd képen - piros keretben)




A zsoldosok képesség szerint három alcsoportba sorolhatók:

- Felcser
 
- Harcos
 
- Testőr

Ahogy az a megnevezésükből is látható mindegyiknek egy speciális tudása van. Ennek ellenére arra használod egy zsoldosodat, amire akarod, az utasításaidnak engedelmeskedni fognak, bár javasolt őket arra használni, amihez értenek: a felcsert gyógyításra, a harcost küzdelemre, a testőrt védelemre. Zsoldosaidat is el kell látnod felszereléssel!
Ahhoz, hogy megbízz egy zsoldost egy feladattal, egyszerűen kattints a kiválasztott zsoldosod ikonjára (a fenti képen látható római számokkal ellátott ábrák egyikére- sárga keretben-), majd választd ki a jobb felső sarokban lévő három gomb (ábrán -fehér keretben-) közül a megfelelőt ráklikkelve.


 - Védekezés
Arra utasítod a zsoldosodat, hogy védje csapatodat. Ő így alapvetően magára vonja a támadó ellenfél figyelmét. Ez azt jelenti, hogy az "ütőképesebb" csapattagok tovább maradhatnak életben, és ezáltal nagyobb esélyed lesz a feladat sikeres befelyezésére. A védekező feladatra alkalmas zsoldosnak a páncél, fürgeség, erő és alkat tulajdonságai magasak.

 - Támadás
Arra utasítod zsoldosodat, hogy támadjon. Erre alkalmas zsoldosnak a sebzés, az alkat, a képzettség és az erő tulajdonságoknak magasnak kell lennie.

 - Gyógyítás
Arra utasítod zsoldosodat, hogy harcolás helyett gyógyítsa a csapatot a küldetés során. Azt, hogy milyen hatékonyan tud gyógyítani az intelligencia tulajdonsága határozza meg. Vagyis ez az érték minél magasabb, annál jobban alkalmas a feladatra.

 - Megfigyelő mód
Ezzel az opcióval tudod utasítani a zsoldost, hogy ne csináljon semmit. Nem tudom, ennek mi értelme van, hiszen minden segítségre szükséged lesz az expedíciók során.

V0.4 kritikus tulajdonság bónuszok

A 0.4 verzióval bevezetett új bónuszok ismertetése.

1. Eszközökön keresztül elérhető új érték növelők:

Blokkolási érték - növeli a karakter blokkolási értékét
Gyógyítás - növeli a karakter gyógyítási értékét (Csak alvilágban!)
Kritikus gyógyító érték - növeli a karakter dupla gyógyító értékét (Csak alvilágban!)
Kritikus sebzési érték - növeli a karakter dupla sebzését
Értéket növelni (rossz magyarítás) - növeli a karakter rugalmasságát
Fenyegetés - növeli a karakter Veszély értékét (Csak alvilágban!)


2. Dupla sebzés, Rugalmasság, Blokkolási érték



Ezek a tulajdonságok számítanak aréna, normál expedíciós illetve alvilági csatáknál is.
A következő egyszerű számítással meghatározhatók az alábbi értékek:

Dupla sebzés = [ kritikus sebzési érték eszközökön keresztül + képzettség / 10 ]

A játékban "ügyesség által" fordítás szerepel, de itt képzettséget kell alatta érteni.

Esély a dupla találatra kiszámításának módja:
dupla sebzés / (10 * ( szint - 8 )) ] * 100 -> százalékos értéket ad.

A képen látható konkrét példánál: [39/(10*( 82 - 8 ))]*100=5,2 ~> 5% 

A képletből látható, hogy magasabb szinteken egyre több és több dupla sebzés értékednek kell lennie, hogy tartani tudd a magas esélyszázalékot a dupla találat okozására! Ezt véleményem szerint szinte lehetlen teljesíteni, mert nem sok olyan tárgyat találsz, ami megdobja ezen értéket. A másik lehetőség, hogy a képzettségpontodat növeled. Ez viszont elég rendesen megterheli majd a pénzesbukszádat. :)


Rugalmasság = [ értéket növelni érték eszközökön keresztül + fürgeség / 10 ]

Esély a dupla találat elkerülésére kiszámításának módja:
rugalmasság / 5 * ( szint - 8 )) ] * 100 -> százalékos értéket ad.

A képen látható konkrét példánál: [16/(5*( 82 - 8 ))]*100=4,3 ~> 4%


Blokkolási érték = [ Blokkolási érték eszközökön keresztül + erő / 10 ]

Esély az elhárításra kiszámításának módja:
blokkolási érték / 7,5 * ( szint - 8 )) ] * 100 -> százalékos értéket ad.

A képen látható konkrét példánál: [13/(7,5*( 82 - 8 ))]*100=2,3 ~> 2%


3. Gyógyítás és Veszély értékek



Ezek a tulajdonságok kizárólag alvilági harcok során érvényesülnek, egyéb csatákban nincsen szerepük. 

veszély érték csak védekező állapotú zsoldos (vagy saját alvilági karakter) esetén él, ilyenkor a harctevékenység ikonoknál a figyelmet magára vonja pajzs szimbólumot kell kiválasztani.

gyógyítás érték csak gyógyító állapotú zsoldos (vagy saját alvilági karakter) esetén él, ilyenkor a harctevékenység ikonoknál a csapat tagjainak gyógyítása kereszt szimbólumot kell kiválasztani.

A gyógyítás értéke az intelligenciából és az eszközökön keresztül kapott gyógyító értékből számítódik. Arra még nem sikerült rájönnöm, hogy az intelligencia pontból ez milyen képlet szerint növelődik. :(

Dupla gyógyítási érték = [ kritikus gyógyító érték eszközökön keresztül + intelligencia / 5 ]

Esély a dupla gyógyításra kiszámításának módja:
dupla gyógyítási érték / 13,5 * ( szint - 8 )) ] * 100 -> százalékos értéket ad.

A képen látható konkrét példánál: [93/(13,5*( 91 - 8 ))]*100=8,3 ~> 8%


Veszély = [ Fenyegetés eszközökön keresztül + karizma / 10 ]



Összefoglalom az alaptulajdonságok fejlesztéseinek hatását:

Erő fejlesztése -> érték/10 -el növeli a blokkolási értéket és a sebzést

Képzettség fejlesztése -> érték/10 -el növeli a dupla sebzés értékét, illetve a találati esélyt növeli. A találati esélyt úgy számolja, hogy a fürgeség és képzettség pontokat összeadja mindkét félnél, és kiszámítja hány százaléka az összes képzettség+fürgeség pontnak. Ennyi lesz a találati esély.

Fürgeség fejlesztése -> érték/10 -el növeli a rugalmasságot, illetve a találati esélyt növeli

Karizma fejlesztése -> érték/10 -el növeli a veszély értékét, illetve meghatározza a dupla találta esélyt. Ezt úgy számítja csatánál, hogy a magasabb karizmaértékből kivonja a kisebbet, és ennyi lesz a több karizmájú félnek a duplatalálat esélye %-ban.



4. Néhány tipp a fejlesztéshez:
(Nem saját ötletek, külföldi oldalak hozzászólásaiból ollóztam össze és fordítottam!)

A kritikus sebzés és esély értékek növelése rendkívül hasznos az alvilágban, mert a páncélból számított sebzés elnyelődés nem érvényes rájuk, és alvilági teremtmények gyakran nagy páncéllal rendelkeznek.

Például, ha a te sebzésed maximuma 60 és az ellenfélnek a páncélzata maximum 45 sebzést tud elnyelni, akkor a te általad 1 körben bevihető maximális sebzés 60-45=15. 

Ha ezt a példát kiegészítjük azzal, hogy a dupla sebzés értéked 45, és az esély a dupla találatra 90%, akkor a maximálisan bevitt sebzés a következőképpen fog alakulni:
90% hogy találat esetén 45-öt sebzel, 10% hogy találat esetén 15-öt sebzel az ellenfeledre. Ez több kör esetén drasztikusan magasabb sebzést jelent.

Az alvilági csatákban azt a karaktert támadják mindíg, akinek a legnagyobb a fenyegetettség értéke. Ha gyógyító zsoldos + támadó zsoldosok felállásban harcolsz, addig nincs gond, amig az ellenfélnek bevitt sebzés minimum a kapott találat 50%-át eléri. Ebben az esetben a támadó zsoldosok fenyegetettségét növeli nagyobb értékkel harc közben. Így igazából Testőr (pajzs ikon) zsoldosra sincs szükség.

Ha viszont a bevitt találat kevesebb, mint a kapott 50%-a, és gyógyító is ténykedik a csapatban, akkor az ő fenyegetettsége nagyobb mértékben növekszik, mint a támadó zsoldosaidé -összefüggésben van a gyógyítás mértékével, lásd lentebb-, és őt kezdi csapkodni az ellenfél. 

Természetesen használhatsz gyógyítót is pajzsként - ne a védekezés ikont válaszd ki hozzá, mert akkor nem fog gyógyítani! :D -, de ha nem elég magas a páncél és blokkolás tulajdonsága, akkor hamar el fog esni, valószínüleg még azelőtt, mielőtt biztosan győzni tudsz.

A Testőr (védő) zsoldosnak lényegtelen a sebzése, mivel nem használja, itt felszerelésnél a lehető legmagasabb fenyegetés értékre és páncélzatra, valamint a blokkolási tulajdonságra kell törekedni.
Nagyon fontos, hogy minél több támadást sikeresen ki tudjon védeni és ne legyen szüksége gyógyításra, mert ha csak a fenyegetettsége a magas, akkor minden egyes körben amikor a gyógyító tápolja, fenyegetettsége a gyógyítóhoz képest egyre csökken (gyógyítónak folyamatosan növekszik a fenyegetettsége, mivel a védő nem tud ütést bevinni) míg az arány meg nem fordul, utána meg páholyból nézheti végig, míg a felcser bajtársát péppé verik. :D

Minél több körből áll egy alvilági csata, annál nagyobb az esélye, hogy elbukod. Ugyanis sok kör esetén a gyógyítód fenyegetettsége szinte biztos, hogy olyan mértékben növekszik, hogy őt fogják püfölni.
Ha szeretnéd, hogy a gyógyítód képes legyen minél több ütést kiállni, akkor nem elég az intelligenciát és a gyógyító értékeket feltolni. Olyan felszerelést kell neki adni, ami a blokkolási értéket és az erőt növeli. Az erő közvetett módon növeli a blokkolást, amint az már fentebb leírtam.

Fenyegetettség alakulása csata során:

- védő zsoldos (pajzs ikon) fenyegetettsége állandó értéken van, ami karakterlapján is látható veszély értékből számítódik

- támadó zsoldos (kard ikon) fenyegetettsége változik. A bevitt sebzés értékével arányosan növeksziik, egyes információk szerint minden bevitt sebzés hozzáadódik a karakter fenyegetettségéhez

- gyógyító (kereszt ikon) fenyegetettsége változik. A gyógyítás mértékénel arányosan növekszik, egyes információk szerint minden gyógyított életerőpont 50%-a hozzáadódik a karakter fenyegetettségéhez.


Tulajdonságok fontossági sorrendje egy védő zsoldosnál:
Néhány játékos tapasztalata alapján - de szubjektív vélemények

1. Veszély
2. Erő, a minél több támadás sikeres kivédéséhez, 0 HP veszteség
3. Fürgeség, a dupla sebzések elkerüléséhez, támadás kikerüléséhez
4. Páncél, a minél kevesebb HP veszteség eléréséhez
5. Karizma, a veszély érték növelése (nő a fenyegetettség)
6. Életerő - minél több van belőle annál jobb :)
7. Képzettség - nem lényeges mivel nem kell sebzést bevinnie


Tulajdonságok fontossági sorrendje egy gyógyító zsoldosnál:
Néhány játékos tapasztalata alapján - de szubjektív vélemények

1. Gyógyítás :D
2. Életerő
3. Erő, a támadások sikeres kivédéséhez (blokkolás)
4. Páncél, minél kevesebb HP veszteség eléréséhez
5. Intelligencia, növeli a gyógyítást
6. Fürgeség
7. Képzettség, nem szükséges
8. Karizma, nem szükséges


Lényeges tulajdonságok a támadó zsoldosnál
Néhány játékos tapasztalata alapján - de szubjektív vélemények

1. Sebzés
2. Karizma, a dupla találathoz
3. Képzettség, a dupla sebzéshez
4. Erő
5. Fürgeség
6. Páncél
7. Életerő

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://vilaguralomoldal.blog.hu/api/trackback/id/tr792200583

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása